Van het seizoen: Ode aan onze vrienden, BistroBar Indonesia

Dit is de derde editie van de "ode aan onze vrienden". Hierin willen we, na het nieuws dat de horeca nog langer dicht blijft, de ervaringen van onze klanten en vrienden met elkaar delen. Deze keer:

BistroBar Indonesia

We hebben een telefonisch interview gehad met Donny van Norde, head chef van BistroBar Indonesia. Ron Blaauw & Agus Herawan zijn de huisadviseurs maar Donny en zijn team hebben een geheel eigen identiteit; Modern Indonesian Cuisine met een een stevige scheut Rock ’n Roll! Alle gerechten zijn eigenzinnig, gedurfd en altijd hoog op smaak.

bistrobar-indonesia-team.jpg

Wat hebben jullie na 15 maart allemaal gedaan?

We zijn meteen op maandag met het team bij elkaar gekomen om te overleggen wat onze mogelijkheden zijn. Door mijn ervaringen vanuit de toko van mijn ouders, wist ik wat er nodig was om ons restaurant klaar te maken voor het afhalen en thuisbezorgen. Zo konden wij op vrijdag al starten.

Hoe vullen jullie het thuisbezorgen/afhalen in?

Wij hebben een selectie van onze lekkerste gerechten en snacks voor thuis gemaakt. Indonesische gerechten lenen zich hier uitstekend voor. De gerechten zijn makkelijk te maken voor het personeel in de keuken en de kwaliteit is goed te waarborgen. Afhalen of bezorgen kan van woensdag t/m zondag tussen 16.00 uur – 20.00 uur, dus we zijn wel minder dagen open.

Hoe reageren jullie gasten?

Er wordt regelmatig besteld en onze gasten zijn erg tevreden. Ook zien we via het bestelsysteem dat we nieuwe klanten aantrekken, men wil ook wel eens iets anders. In het begin konden klanten rechtstreeks via WhatsApp bestellen en zo kregen we foto's met complimenten retour. Nu werken we met een ander bestelsysteem en krijgen wij de positieve reacties via Instagram of Facebook.

Hoe ervaar je onze samenwerking?

We wisten niet hoeveel bestellingen we konden verwachten en zodoende was het in het begin lastig in te schatten wat we nodig hadden. Doordat Driessen Food 3 dagen levert en wij op tijd moeten bestellen, was dat even omschakelen. Dat zet iedereen weer aan het denken, maar met de nieuwe ervaringen en kennis loopt het nu soepel.

Hoe kijk jij naar de 1,5 meter economie?

Erg lastig. Wij hebben een groot restaurant en als dat voor de helft vol is, denken we dat de gasten een minder leuke avond hebben. Daarbij is het qua inzet van personeel ingewikkeld, de gezondheid van iedereen staat hierin voorop en er moet ook op de kosten worden gelet. Wij gaan liever open als alles veilig genoeg is en richten ons nu op het afhalen/bezorgen. Afwachten maar....

Advies en/of tips?

Doe datgene waar je goed in bent en blijf dicht bij jezelf! De Indonesische keuken leent zich goed voor afhalen, dus dat is ons voordeel. Daarnaast proberen we ook te vernieuwen: met het lekkere weer komt de BBQ vaker tevoorschijn en kunnen we een BBQ pakket op Indonesische wijze aanbieden. Gasten reageren hier enthousiast op en dat maakt het leuk!

Lees meer over Bistrobar Indonesia

Pas gebeurd en meer...

michiel-kijkend-in-de-lucht-3.jpg

Seizoen: Zomerwild

fruits-de-mer.jpg

Seizoen: Fruits de Mer

ode-aan-schol-5.jpg

Ode aan: de schol

mosselen-2019-1100px-1.jpg

Seizoen: Mosselseizoen van start!