en
Menu

Van het seizoen: Ode aan onze vrienden, Chidoz

Door de sluiting van de horeca is het niet mogelijk om onze maandelijkse "ode aan" uit te brengen. In plaats daarvan gaan we de komende tijd ervaringen van onze klanten delen. Deze keer:

Chidoz

We hebben een telefonisch interview gehad met Michel Boels, mede oprichter van Chidoz, een Mexicaanse keten. Ze bieden Mexicaanse gerechten in een nieuw jasje en hebben inmiddels 6 vestigingen (Utrecht, A'dam, Eindhoven, Den Bosch, Haarlem en Nijmegen).

chidoz.jpg 

Wat hebben jullie na 15 maart allemaal gedaan?

In eerste instantie was het onduidelijk of we moesten stoppen met alle activiteiten. Wij bleven dus wel open voor thuisbezorgen, maar er mochten geen mensen naar binnen. Toen duidelijk werd dat thuisbezorgen en afhalen wel mocht, hebben we ook het afhalen opgestart.

Hoe vullen jullie het thuisbezorgen/afhalen in?

Het thuisbezorgen doen wij al vanaf de opstart van Chidoz via verschillende bezorgplatforms (Deliveroo, Thuisbezorgd), zodat wij zelf geen bezorgers in dienst hebben. Onze gasten krijgen “ready to eat” geleverd of kunnen het ophalen in onze vestigingen. We hebben wel de openingstijden aangepast naar 16.00 uur tot 21.00 uur, zodat we alleen open zijn op het meest efficiënte moment. Op die manier besparen we op personeelskosten. We bieden ook quarantaine meals aan. Dit zijn combo deals, lekker makkelijk kiezen voor de klanten.

Hoe reageren jullie gasten?

De eerste week na 15 maart merkten we dat klanten wat angstig waren om af te halen of te bestellen, maar na die week zien we dat de bestellingen weer prima op peil zijn. We merken dat we meer nieuwe klanten aantrekken via de thuisbezorgdiensten, iedereen wil eens iets anders uitproberen.

Hoe ervaar je onze samenwerking?

Het telefonisch bestellen was even omschakelen in plaats van het bestellen via InOne. Met 6 locaties hebben we ervoor gekozen dat 1 persoon de bestellingen plaatst in plaats van 6 losse contacten. Daarnaast moesten we beiden een balans zoeken in de voorraad, de productie en de hoogte van de bestellingen, maar door open overleg was dat binnen een week gevonden.

Advies en/of tips?

Kijk goed wat het beste past bij jouw concept. Let hierbij op de prijs en pas je volumes aan. Zoek verder naar het beste “omzet moment” en richt je op die tijd om een zo hoog mogelijk volume te behalen. Zet je social media goed in om dit kenbaar te maken en ook om zichtbaar te blijven.

 

Klik hier voor meer info over Chidoz

Pas gebeurd en meer...

20.jpg

Event: Driessen Food Festival

20.jpg

Event: Restaurant De Machinist Rotterdam wint hamburgerbattle Driessen Food Festival

48.jpg

Nieuwsbericht opstart 2 juni: Aangepaste dienstverlening

56.jpg

Van het seizoen: Koopmans Blauwe en Hoeksche rooie