Net voordat de horeca weer open mag en iedereen druk bezig is om alles gereed te maken, brengen we een ode aan:
BHG (Brothers Horeca Groep)
We hebben telefonisch contact gehad met Roy Goorts, Marketingmanager bij de BHG groep, een bedrijf met meer dan 22 jaar ervaring in de horecabranche. Van evenementenlocaties tot restaurants. In totaal zijn er 12 concepten, ieder met een eigen unieke invulling van de waarden van het familiebedrijf: BEVLOGEN, HARTELIJK EN GASTVRIJ.
Wat hebben jullie de afgelopen tijd allemaal gedaan?
Toen onze locaties moesten sluiten vanaf medio maart, zijn onze teams druk bezig geweest, van schoonmaken tot verven en ander opknapwerk. Ook waren we druk met voorbereidingen voor de rest van het jaar. Iedere week hebben we nieuwe mogelijkheden aangegrepen wanneer het nieuws vanuit Den Haag dit toeliet.
Welke bezorg en/of afhaalmogelijkheden hebben jullie ontplooid?Â
We zijn gestart om op de locaties die tijdens de feestdagen regulier een (paas)brunch of (moederdag) high tea organiseren, nu een belevenis voor thuis te verzorgen. Bij De Landgoederij hebben we deze zelfs thuisbezorgd en bij restaurant Zuiver hebben we middels een drive-thru op het parkeerterrein deze boxen aan onze gasten overgedragen. Dit laatste initiatief heeft zelfs het NOS Journaal gehaald.
Zo bleven we dicht bij onze concepten en met de inzet van de juiste social media bereikten we veel mensen en werd dit een groot succes. In de loop van april hebben we per concept gekeken welke activiteit het beste zou aansluiten met de andere concepten en hebben we dit verder uitgerold. Bij DownUnder kan men een BBQ pakket bestellen en voor Meneer Smakers hebben we volledig ingezet op het afhalen en bezorgen. Zo hebben we op twee drukke plekken in de regio een foodtruck en Meneer Smakers drive-thru ingericht.
Hoe is het contact met jullie gasten?Â
In het begin kregen we veel steunbetuigingen van onze vaste gasten via social media en per mail. Ze vonden het jammer dat we dicht waren en keken uit naar het moment dat we weer zouden openen. Ook zijn er veel cadeaukaarten voor onze locaties gekocht.
Gasten waarvan wij hun reservering moesten annuleren voor een tafelreservering of bijeenkomst hebben we als eerste benaderd en zij hebben met voorrang een tafel kunnen reserveren vanaf 1 juni. Dat wordt erg gewaardeerd. Ook hebben vele gasten ons gesteund door gebruik te maken van onze afhaalintiatieven, zoals de maaltijdenservice bij HFSLG of de recente geïnitieerde online kookworkshop bij Bistro Belle.
Hoe gaan jullie om met de nieuwe maatregelen vanaf 1 juni?Â
Ons personeel is gemotiveerd om vanaf maandag weer onze gasten in de watten te leggen. We zijn goed voorbereid met zowel instructies naar onze medewerkers als duidelijke communicatie online en op locatie naar onze gasten. Wanneer er updates zijn vanuit de overheid kunnen we snel schakelen naar onze locaties toe.
Er wordt massaal door onze gasten van tevoren gereserveerd, waarbij we bij aankomst afstemmen met de gast of men op het terras of binnen wil zitten. Mensen die aan het fietsen zijn en even spontaan willen ontspannen bij onze landelijker gelegen locaties, zoals Klein Zwitserland, kunnen gewoon langskomen omdat wij een aantal tafels vrij beschikbaar houden. Tevens gaan onze locaties Zuiver, HFSLG, Down Under en de Meneer Smakers door met onze afhaalinitiatieven.
Ook starten onze locaties met zalencapaciteiten weer op. We hebben veel partijen in overleg met onze opdrachtgevers kunnen verplaatsen naar later dit jaar, en ook de komende maanden staan er bruiloften in de planning. Hiervoor geldt dat wij onze gasten helpen met hun voorbereidingen en informatievoorziening naar hun gasten toe. We denken extra met ze mee om alles zo soepel en veilig mogelijk te laten verlopen.
Advies en/of tips?Â
Het is belangrijk om je gasten straks weer optimaal te laten genieten. Of het nu gaat om een bruiloft, receptie of een etentje. Het is noodzaak om enige zorgen weg te nemen door zichtbaar de maatregelen te hanteren en zo een veillig gevoel te geven aan je gasten.